Online Diary k1s4h_s4y4 _t3rs3nd1r1: meNgIMbAu kEnAnGan beRsAmA kaWaN

03 June, 2011

meNgIMbAu kEnAnGan beRsAmA kaWaN

haiiiiii all,,,huhhh!!!!!apesal ari nieyh teringat sangat kat budak-budak kelab kembara nieyh..atoiyaaa....sampai nak tdow pom xboleyh...dah la kepala ni da serabut dengan soMeone..lupakan orang tuh kita ckap lik pasal budax-budax kelab kembara ni....hehehee...xnak da duk pikir pasal benda yang xdew kesudahan ni...hmmmm,,,


aku sebenarnyer teringat kat budak-budak kelab aku yang pergi mendaki gunung dan meneroka gua kat negeri sembilan...fuhhh...best giler pergi sana..experience pom banyak dapat semasa pergi sana,,,,hehehhe...


benda yang xdapat aku lupakan masa mendaki gunung aku di cop orang yang paling lambat naek gunung...huhhh!!!kira famous la duk kat sana samapaikan orang luar yang xdew kena mengena dengan poli aku pom knal aku n asyik duk panggil jew nama aku n nak knal sapew aku...malu beb!!tapi xkesah lerrr bukan kali pertama aku kena...ni semua gara-gara abang-abang bajet aku la punya pasal..ingatkan atas bas jew duk usha aku..alik-alik nak nek gunung pom sempat lagi...bongek tul,,haaaa,,td cakap aku dicop nek gunung lambat kan,,sebenarnya aku tunggu kawan yang kepenatan..xkan aku nak tnggal dorang lak..xbaek la mcm tuh..kerana kawan aku jadi mangsa,,,hahahah..xkesah lerr janji famous...hohohoho..


haishhh...lupa lak nak cakap gunung apew yang aku n kawan-kawan kelab kembara aku daki..kitaorang mendaki gunung datuk...fulamak...tinngi beb...nak cakap pom da lupa brapa ketinggiannyer...hehehhe..biase lerr otak ni cepat sangat lupa..masalah betul..tapikan kitorang ambik masa 2 jam untuk sampai kat puncak..bayangkan lahh sendiri tinngi mana tempat tuh...


lepas kitaorang mendaki gunung..keesokannya pergi meneroka gua maloi kat negeri sembilan  lak..nak pergi kat gua laen kat negeri laen x cukup bajet lak..so terpaksa la teroka gua yang berdekatan gunung datuk uh..ingat kan teroka gua nie biasa jew seperti jalan kat tempat yang gelap.jalan yang dah ad laluan nyer sendiri..rupa-rupanya aku silap...banyak gila halangan nak teroka gua uh..kalu x silap aku semuanya ada 13 chek point untuk mengakhiri gua tersebut...dan bermacam-macam aksi yang kami perlu buat seperti merangkak,meniarap,jalan ibu mengandung,kena lawan arus sungai yang kuat giler..jadi tarzan dan banyak lagi lah..kalu aku nak cakap kat sini xhabis la jawab nyer...


haaaa,,,tuh bru duk cakap pasal aktiviti..blom lgi cakap pasal kefamousan aku  disana lagi...hohoho..tapikan yang paling aku x sangka ada jugak orang yang dengki tengok aku famous..plik btul..kalu aku layan xpew la juga nak dengki pom ..ni sikit pom aku x layan laa weyhh..sekadar senyum jew..yang paling aku x boleyh lupala..masa aku duk kat tapak perkhemahan gua maloi..masa tuh kalu x silap aku,aku da nak tidow pom..tapi dorang ni masih xtdow lagi..katanya nak bakar apew entah tapi aku x join pom ..mlas r...masa tuh aku dgr abang2 bajet ni bercakap entah apew laa...aku x kisah pom lantak korang lah kn..tiba-tiba aku dengar dorang duk jerit-jerit panggil nama aku...hadoiii...bising gler....nak tdow pom xboleyh..sampaikan member-member aku suh aku keluar kat diorang semua..tapi aku x pergi pom..lantak la..bukan apew nak suh aku mkn jew apew yang dorang buat tuh..heheeh..sory laa weyhh..pnat sangat..xlarat dah nak mkn mkanan korang..~ngee~~


ok laa..sbenarnya bnyak agy peristiwa yang menggembirakan aty semasa duk kat sana..tapi x mau laa cter,,pnat daa,,sekarang pom da nak pkul 12 Kn..nak tidoqi lakk..heee..nanty aku sharekn gambar yang sempat di ambil masa duk kat sna..aku ni x suka sangat bergambar..asyik kena paksa jew dengan kawan-kawan...itulah diri aku yang sebenar..tgok la kat bwah ni tau..







muka dipaksa ambil gambar


rehat sebentar bersama roti gardeniar...



masak nasi yang tidak menjadi...
kepenatan tetapi masih sempat bergambar selepas meneroka gua maloi

BeRGAMbar sebelah bas psp pom jadi jugak...

bergambar last sebelum balik penang

muka berseri-seri sebelum mendaki gunung

abang-abang bajet aku...waaa..rindunya.

tErPaKsA....tApI SeMpAt lGi sEnYuM





promote ckit tempat ni..jom ler datang beramai-ramai



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen